Popüler Yayınımıza da Göz Atabilirsiniz

Uzantılı Dosyamızı İstediğimiz Programla Açma Regedit

Merhaba arkadaşlar bugün sizlere herhangi bir uzantılı dosyayı regedit yardımıyla nasıl istediğimiz programla açabileceğimizi anlatacağım.Buradaki mantık uzantıyı seçip bir id değer oluşturuyoruz bu id değerinede hangi programı çalıştırması gerektiği bilgilerini vereceğiz. Ben şimdi mantığını nasıl olduğunu anlatcam.Sizde isterseniz Reg dosyasına dönüştürüp yüklemelerinizde kullanırsınız. 

1.  Öncelikle Win+R tuşu yada başlat menüsüne sağ tıklayarak Çalıştır'ı açıyoruz ve regedit yazıyoruz.Tamam'a tıklayıp açıyoruz.


2. Bu işlemi yapıp Regediti açtıktan sonra soldaki dizinlerden bu adrese   HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts yoluna gidiyoruz.
3. Burada karşımıza görüldüğü gibi dolu uzantı çıkacak .txt .html tarzı. Eğer değiştirmek istediğimiz uzantı burada mevcutsa buluyoruz.Ben .rhs adında uzantı oluşturup projemi onla çalıştırcam.
4. 2 deki belirttiğimiz dizine yeni bir anahtar -yada klasör desek daha iyi anlaşılır- oluşturuyoruz ismini ".istenilen uzantı değeri" yapıyoruz.
5. Bu anahtar(klasör) ' ede 3 yeni anahtar oluşturuyoruz.Adları "OpenWithList" , "OpenWithProgids" , "UserChoice".


6.OpenWithList de değerler mevcutsa hepsini silelim ve buraya dokunmayalım


7.OpenWithProgids de değerler mevcutsa hepsini silelim ve yeni bir ikilik değer oluşturuyoruz buna bir id vercez ben mesela ismini "Reha" yaptım ve bu id kullanacağız.Bu ifadenin eşitliği boş olcak.

8.UserChoice de değerler mevcutsa hepsini silelim ve ProgId adında yeni bir dize değeri oluşturalım ve buna ProgId ismini verip id mizi girelim benim için "Reha" ve bende giriyorum.


9.Buradaki işimiz bitti.Regeditten HKEY_CLASSES_ROOT dizinine giriyoruz ve id miz adında bir anahtar-klasör- oluşturuyoruz.
10. Bu oluşturduğumuz dizinede "DefaultIcon" ve "shell" adında 2 anahtar oluşturalım.
11. DefaultIcon'un varsayılan değerine ico dosyamızın konumunu giriyoruz.


12. shell anahtarına open anahtarı oluşturalım.open ada command anahtarı oluşturalım.


13. command ın varsayılan değerini de çalıştıracağımız programın konumunu giriyoruz.


Bu işlemlerinin ardında belirlediğimiz uzantının iconu gözükecek ve tıkladığımızda o programla çalışacak.

ÖNEMLİ Bu işlemleri tamamladıktan sonra eğer size özel bir program için yaptıysanız dosyanın içindekileri programa aktarmak için şu yazımıza bakabilirsiniz.C# projesi içindir.
http://csharpdersleri1.blogspot.com/2017/02/c-dosyann-verilerini-programa-aktarma.html
C# ile football manager , kim milyoner gibi oyunlar yapmaya hevesliyseniz kanalıma abone olup takip edebilirsiniz. Kanalım :https://www.youtube.com/rehastudio15

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

C# örnekleri oyun nasıl yapılır

C# Puan Tablosu Oluşturma

C# ile List İçinde Değer Arama ve Bulma Find ve FindAll Komutu