Popüler Yayınımıza da Göz Atabilirsiniz

Unity Vector3 Nedir ? Özellikleri | TR




3 boyutlu uzay ortamında konumu veya vektörleri ifade etmek için kullanılır. 

3 tane değere sahiptir ve bunlar 3 boyutlu ortamdaki x , y , z eksenlerini temsil eder.

Örnek olarak Unity ekranımızda olan bir küp nesnesinin bir position değeri vardır ve bu aslında bir Vector3'dür ve oyunumuz içinde küpümüzün konumunu ifade eder.

Ya da Rigidbody componentine sahip bir objemize yerçekimi etki ediyor ve bu kuvvet sonucu velocity ' değeri değişerek düşmeye başlıyor. Buradaki yerçekimi ( gravity ) bir kuvvet vektörüdür ve etki eden kuvvetin büyüklüğünü ve yönünü ifade eder. Aynı şekilde velocity ise bir hız vektörüdür , hızın yönünü ve büyüklüğünü ifade eder.

Nasıl oluşturulur ?

    Vector3(float x , float y , float z) biçimindedir.

    Vector3 yeni_vektor = new Vector3(0.5f , 2.7f , 3.6f); 

Bir objenin konumunu güncelleyelim. 

    transfrom.position = yeni_vektor ;

ya da şu şekilde 

    tranform.position = new Vector3(0.5f , 2.7f , 3.6f); 

Şimdi Property değerlerine bakalım.

magnitude       : Vektörümüzün uzunluk bilgisini verir.
normalized      : Vektörümüzün uzunluğunu 1 yapar.
sqrMagnitude : Vektörümüzün uzunluğunun karesi ( magnitude 6 ise sqrMagnitude 36'dır)
x                       : Vektörün x değerini verir.
y                       : Vektörün y değerini verir.
z                       : Vektörün z değerini verir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

C# örnekleri oyun nasıl yapılır

C# Puan Tablosu Oluşturma

C# ile List İçinde Değer Arama ve Bulma Find ve FindAll Komutu