Popüler Yayınımıza da Göz Atabilirsiniz

Unity SerializeField ve HideInInspector Nedir, Ne İşe Yarar ve Nasıl Kullanılır?



Bu yayınımızda SerializeField, HideInInspector  nedir, ne işe yarar bize nasıl bir fayda sağlıyor. Nasıl kullanılır bunlardan bahsedeceğiz. Biliyoruz ki public bir değişkenimiz varsa bunu Inspectordan görüp , değer atayabiliyoruz. Ayrıca diğer scriptlerden de erişim sağlayıp değer müdahale edebiliyoruz. Ama private kullanırsak ne inspectordan ne de başka bir scriptten müdahale edilebiliyor işte burada SerializeField dediğimiz yapı devreye giriyor. Bize şöyle bir avantaj sağlıyor. Inspectordan bu değeri değeri değiştirip atayabiliyoruz ama başka scriptlerden müdahale edemiyoruz. Yani ne public ne de private. Arasında bir erişim sağlıyor. bize.

Peki nasıl kullanıyoruz. 


[SerializeField] GameObject man;


Değişenimiz başına köşeli parantezlerimizin arasına SerializeField yazarak kullanabiliriz.

Eğer tam tersini istersek Inspector'da gözükmesin ama başka scriptlerden erişebilelim. Protected yapısı da bu isteğimizi gerçekleştrime de yeterli değil. O zaman işte HideInInspector kullanıyoruz. SerializeField yapısına benzer şekilde kullanılıyor.


[HideInInspector] GameObject man;


Değişenimiz başına köşeli parantezlerimizin arasına  bu sefer HideInInspector yazarak kullanabiliriz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

C# örnekleri oyun nasıl yapılır

C# Puan Tablosu Oluşturma

C# ile List İçinde Değer Arama ve Bulma Find ve FindAll Komutu