Popüler Yayınımıza da Göz Atabilirsiniz
Unity Transform Nedir ? Özellikleri | TR
- Bağlantıyı al
- X
- E-posta
- Diğer Uygulamalar
Transform, Unity ortamında Gameobject'lerin konum , rotasyon , büyüklük ölçeği ve parent-child ilişkisini taşımaktadır. Bu yayında Component olarak özelliklerinden bahsedeceğiz. Script olarak özelliklerine, detaylarına ise buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Gameobject'den transform componentini kaldırmamız olası değildir. Her objenin kendine özgü transform componenti vardır.
Property değerlerine bakalım.
Position: Unity ortamında objenin x , y , z eksenlerinde konumunu gösterir.
Rotation: Unity ortamında objenin x , y , z eksenlerinde rotasyonunu gösterir.
Scale: Unity ortamında objenin x , y , z eksenlerinde ölçeğini gösterir. Obje değerinin büyümesi o eksende daha büyük ölçekli görünmesini sağlayacaktır.
Bu özellikleri sayesinde biz bir objenin nerede bulunduğunu daha rahat ulaşabiliyoruz. Eğer Hieararchy menüsünden objemize çift tıklarsak da objenin Scene menüsünde konumunu görebiliriz.
Mesela aşağıdaki resimde ben position değiştirmek için Move aracını seçtim. Obejenin etrafında oluşan renkli oklar hangi eksende işlemi yaptığımız gösteriyor. Sağ üst kısımda hangi rengin hangi eksene denk geldiği yazıyor. X: kırmızı , Y: yeşil , Z: mavi olarak gözüküyor. Objenin etrafındaki bu oklara basarak da objenin konumunu , rotasyonunu ve büyüklük ölçeğini güncelleyebiliriz. Rotasyon ve ölçek işleminde de diğer araçları seçerek benzer işlemi yapabilirsiniz.
Oyununuzdaki resim ve modellerde büyüklük değerini Scale ile yapmak yerine Unity'e aktarmadan önce resim düzenleyici programınızda ya da modelleme programınız ile ayarlamanız daha iyi olacaktır. Sonradan scale işleminde yapacağınız değişiklikler görüntü performansı açısından yorabilir. Ayrıca objelerinizin bozuk gözükmesine neden olabilir.
Parent-child ilişkisi biraz daha kompleks bir konu olduğu için farklı bir yazı da bahsedeceğim.
En son olarak ise bir transform componenti değerlerini kopyalayıp başka bir objeye daha kolay aktarmanın bir yolunu göstereceğim.
Transform componentinin sağ üst kısmında bulunan ayar tuşuna basarak Copy Component diyelim.
Diğer objemize gidip o objenin sağ üst kısmındaki ayar tuşuna basıp Paste Component Values diyoruz.
Bu işlemi diğer componentler içinde uygulayabilirsiniz.
Teşekkürler , soru ve görüşlerinizi yorum atarak belirtebilirsiniz.
- Bağlantıyı al
- X
- E-posta
- Diğer Uygulamalar
Bu blogdaki popüler yayınlar
C# örnekleri oyun nasıl yapılır
C# örnekleri oyun nasıl yapılır Merhaba arkadaşlar bugün sizler c# ile yaptığım oyunları göstereceğim isterseniz bunları indirebilirsiniz. Projelerin kodlarını videonun açıklama kısmından ulaşabilirsiniz. 1.Kim Milyoner Olmak İster Oyun Yapımı - Bilgi Yarışması Oyun Yapımı 3 videoluk bu seride bilgi yarışması nasıl yapılır onu anlattık. 2.Yılan Oyun Yapımı Tek videoda basit bir şekilde yılan oyunu nasıl yapılır bundan bahsettik. 3.Var Mısın Yok Musun Oyun Yapımı 4 videoluk var mısın yok musun oyunumuz 4.Football Manager Oyun Yapımı Uzun bir seri olan bu oyunun yapımı halen devam etmektedir. 5.Mayın Tarlası Oyun Yapımı Tek videoda nasıl yapılır açıklayıcı bir şekilde anlattık. 6.Adam Asmaca Oyun Yapımı 7.Uzay Savaşı Oyun Yapımı 2D 8.Araba Yarışı Oyun Yapımı 2D
C# Puan Tablosu Oluşturma
Merhaba arkadaşlar bugün sizlere bir menajer oyununda takımların puan tablosunu ve doğru biçimde sıralamayı nasıl yapacağımızı göstereceğim. Tabi bildiğimiz üzere ligde takımlar puanına göre sıralanıyor eşit olması durumunda ise averaj ve atılan gollere bakılıyor.Bizde bu sisteme göre yapacağız. Öncelikle böyle büyük çaplı bir menajer oyununda classları kullanmamız şarttır. Bize bir "Takım" adında class lazım , hemen oluşturalım. Bu oluşturduğumuz Takım class'ına IComparable interface'ni uygulayalım bu yapının bize verdiği CompareTo komutuyla işlemlerimizi kolaylıkla gerçekleştireceğiz. Eğer isterseniz hazırlamış olduğum football manager youtube serisinide kanalımdan izleyebilirsiniz. https://www.youtube.com/playlist?list=PLw919wW8ikxenpnSTVecZ-oWZjXbPwEDl public class Takim : IComparable { string takim_adi; int Puan; int Atilan_gol; int Yenen_gol; public int CompareTo( ob
C# ile List İçinde Değer Arama ve Bulma Find ve FindAll Komutu
C# derslerinde koleksiyon yapısı olan List'in dizilerden farklı olarak içindeki bir değeri ya da değer aralığını birden çok değeri arayıp bulmayı sizinle göreceğiz. Find ve FindAll komutlarından yararlanacağız. İsterseniz kendi oluşturmuş olduğunuz bir class değerini de arayabilirsiniz. Referans olarak using System.Collections.Generic; using System.Linq; bu referans kütüphaneler kullanıyoruz. Eğer ekli değilse class dosyamızın en üst satırlarına ekleyebiliriz. List < string > texts = new List < string >(); texts.Add( "RehaStudio" ); Mesela yukarıda bir texts adında List koleksiyonu oluşturduk ve "RehaStudio" adında bir eleman ekledik. string deger = texts .Find( value => value == "RehaStudio" ); Burada list ifademize Find komutunu yazıyoruz ve içine ise bir şart ifadesi girebiliriz. value => diyerek bir değer tanımladık ve sonrasında şartımızı giriyoruz. If yapısı olarak düşünebilirsin
Yorumlar
Yorum Gönder