Popüler Yayınımıza da Göz Atabilirsiniz

Unity Transform Nedir ? Özellikleri | TR

Transform, Unity ortamında Gameobject'lerin konum , rotasyon , büyüklük ölçeği ve parent-child ilişkisini taşımaktadır. Bu yayında Component olarak özelliklerinden bahsedeceğiz. Script olarak özelliklerine, detaylarına ise buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Gameobject'den transform componentini kaldırmamız olası değildir. Her objenin kendine özgü transform componenti vardır.

Property değerlerine bakalım.

Position: Unity ortamında objenin x , y , z eksenlerinde konumunu gösterir.

Rotation: Unity ortamında objenin x , y , z eksenlerinde rotasyonunu gösterir.

Scale: Unity ortamında objenin x , y , z eksenlerinde ölçeğini gösterir. Obje değerinin büyümesi o eksende daha büyük ölçekli görünmesini sağlayacaktır.

Bu özellikleri sayesinde biz bir objenin nerede bulunduğunu daha rahat ulaşabiliyoruz. Eğer Hieararchy menüsünden objemize çift tıklarsak da objenin Scene menüsünde konumunu görebiliriz.

Değerleri düzenlemek için değerinin yazdığı metin aralığını kullanabilirsiniz veya X , Y , Z yazılarının üstüne geldiğinizde imlecinizin değiştiğini göreceksiniz basılı tutarak sağ sola hareket ile büyütüp , küçültebilirsiniz. Scene üzerinden değişiklik yapabilmek içinse sol üst kısımdaki araçları seçip düzenleme yapabiliriz.

Mesela aşağıdaki resimde ben position değiştirmek için Move aracını seçtim. Obejenin etrafında oluşan renkli oklar hangi eksende işlemi yaptığımız gösteriyor. Sağ üst kısımda hangi rengin hangi eksene denk geldiği yazıyor. X: kırmızı , Y: yeşil , Z: mavi olarak gözüküyor. Objenin etrafındaki bu oklara basarak da objenin konumunu , rotasyonunu ve büyüklük ölçeğini güncelleyebiliriz. Rotasyon ve ölçek işleminde de diğer araçları seçerek benzer işlemi yapabilirsiniz.
Oyununuzdaki resim ve modellerde büyüklük değerini Scale ile yapmak yerine Unity'e aktarmadan önce resim düzenleyici programınızda ya da modelleme programınız ile ayarlamanız daha iyi olacaktır. Sonradan scale işleminde yapacağınız değişiklikler görüntü performansı açısından yorabilir. Ayrıca objelerinizin bozuk gözükmesine neden olabilir.

Parent-child ilişkisi biraz daha kompleks bir konu olduğu için farklı bir yazı da bahsedeceğim. 

En son olarak ise bir transform componenti değerlerini kopyalayıp başka bir objeye daha kolay aktarmanın bir yolunu göstereceğim.

Transform componentinin sağ üst kısmında bulunan ayar tuşuna basarak Copy Component diyelim.
Diğer objemize gidip o objenin sağ üst kısmındaki ayar tuşuna basıp Paste Component Values diyoruz.
Bu işlemi diğer componentler içinde uygulayabilirsiniz. 

Teşekkürler , soru ve görüşlerinizi yorum atarak belirtebilirsiniz.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

C# örnekleri oyun nasıl yapılır

C# Puan Tablosu Oluşturma

C# ile List İçinde Değer Arama ve Bulma Find ve FindAll Komutu