Popüler Yayınımıza da Göz Atabilirsiniz

Unity Rigidbody Nedir? Ayarları Hakkında Bilgiler


 

Unity 3D üzerinde kullandığımız rigidbody nesnesi , bizim objelerimiz üzerinde fiziksel bazı özellikleri vermemizde, çarpışmaları kontrol etmemizde yararlıdır. Şimdi Rigidbody componentinin özelliklerini açıklayıp bahsedelim.



1. Mass: Bu değer ile objemizin ağırlığını kontrol ediyoruz. Büyük mass(ağırlık) değeri olan objenin sürtünme kuvveti daha fazla olacaktır. Ayrıca çarpışmalarda etkilenip savrulması daha zor olacaktır.

2. Drag : Sürtünme katsayısıdır. Herhangi bir kuvvet verdiğinizde veya çarpşma sonucu bir kuvvetten etkilendiğinde sürtünme katsayısının değerinin değişmesi objenin hızını , savrulmasını etkileyecektir.  0 verilmesi objeye sürtünme etki etmemesi demektir.

3. Angular Drag: Açısal sürtünme katsayısıdır. Gelen kuvvet karşısında objemizin rotasyon olarak ne kadar etkileneceğini belirleyebiliriz.

4. Use Gravity : Seçeneğin işaretli olması yerçekimi ekseninde objenin yerçekimi kuvvetine maruz kalacağını belirtecektir.

5. Is Kinematic : Eğer bu seçenek aktifse objemiz fizik işlemi tarafından belirlenen değerlerden etkilenmeyecektir. Direkt Transform değerleri değiştirilmesi gerekecektir. HingeJoint kullanımda bize avantaj sağlayacaktır.

6. InterPolate : Eğer objemizde hafif titremeler görüyor ve göze çarpıyorsa, buradaki değerlerden birini denemeniz sorunu çözebilir. Transform değerlerinin önceki frame veya sonraki tahmini frame göre uygulanmasını sağlayacaktır.

7.Collision Detection: Eğer sürekli dinamik halinde olan bir objeniz , başka dinamik objeyle çarpıştığında , varsayılan discrete değerinde bu çarpışma fizik sisteminden kaçabilir. Bu durumda çarpışma algılanmıyorsa Continuous değeri kullanmanız sorununuzu çözecektir.

8.Constraints : Çarpışmadan etkilenen objenin konumu ve rotasyonun belli eksenlerde dondurarak, bu eksenler etkilememesi sağlanabilir. Mesela bir karakterin sadece ön arkaya devrilmesi , yana doğru devrilmesi engellenebilir.




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

C# örnekleri oyun nasıl yapılır

C# ile List İçinde Değer Arama ve Bulma Find ve FindAll Komutu