Popüler Yayınımıza da Göz Atabilirsiniz

Unity Time.DeltaTime Nedir? AÇIKLAYICI | UNITY Eğitim



Update ve FixedUpdate gibi tekrar eden fonksiyonlarda Time.deltaTime kullanılır peki niçin , ne amaçla kullanıyoruz? 

Biliyoruz ki her bilgisayarda aynı frame performansını anlamamız pek mümkün değildir.  Bir bilgisayarda 60 fps değeri , diğerinde ise 30 fps değeri ile oynadığımızı düşünelim. Update fonksiyonumuz birinde saniyede 60 kere çalışırken diğerinde 30 kere çalışacaktır. Bu yüzden burada yapmış olduğumuz tekrarlı matematiksel işlemler , karakterimizin hareketi farklılıklar gösterecektir. Bir bilgisayardaki karakter ile yarışın sonuna gelmişken diğeri ile daha yeni yarısında olduğunuzu düşünün. İşte bu durumu ortadan kaldırmak için Time.DeltaTime kullanıyoruz. Bu sayede her 2 frame arasındaki zaman hesaplanıyor. Yaptığımız işlemi bu değer ile çarpınca her 2 bilgisayarda da aynı konumda oluyoruz. Peki nasıl oluyor? 

Şöyle farz edelim ki; A bilgisayarında her frame arası sabit bir şekilde 1 sn olsun
B  de ise 2 sn olsun.

A'da 2 frame gösterilmişken B'de ise 1 kere gösterilmiş olacaktır.  Bu yüzden A karakteri 2 adım ilerlerken B 1 ilerleyecektir. Böylece arada fark olmuş olacaktır. Eğer 2 frame aramız 2 sn ise biz hareket miktarımız 2 ile çarparsak B bir kere çalışmış olmasına rağmen 2 adım gitmiş olacaktır.

A bilgisayarı
Time.deltatime değeri 1 (frameler arası süreden dolayı)

transform.position +=  new Vector3(1f,0,0)*Time.Deltatime;

1 sn de 60 kere çalışır ve Time deltatime 1 dir. > 60 birimlik hareket.

B bilgisayarı
Time.deltatime değeri 2

transform.position +=  new Vector3(1f,0,0)*Time.Deltatime;

1 sn de 30 kere çalışır ve Time deltatime 2 dir. > 60 birimlik hareket.

Yani aynı sonucu almış oluyoruz.

Bu basit örnek mantığını kavramamızı sağlamıştır, Buraya kadar anladıysak şöyle devam edelim. Update fonksiyonuna yazdığımız işlemler her bir frame de çalışır. Ama frameler arası süreler eşit değildir. Mesela 1. ve 2. frame arası 0.145f değeri iken 2. ve 3. arası 0.176f olabilir yani her bir frame arası süre farklıdır ama biz bir değeri Time.deltaTime ile çarptığımızda, aynı değeri elde etmiş oluruz. Yukarıdaki örnek gibi. Bu sayede eşit zamanda aynı sonucu elde ederiz ama deltaTime kullanmadığımızda bunu söylemek doğru olmayacaktır.

Çok kafa karıştıran ve doğru düzgün bilinmeyen bu değerin mantığını sizlere anlattım. Yorum atarak görüşlerinizi bildirebilirsiniz. Destek olmayı unutmayın! Teşekkürler!

Yorumlar

  1. Anlatım için teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Çok açıklayıcı bir yazı. Teşekkür ederim

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

C# örnekleri oyun nasıl yapılır

C# ile List İçinde Değer Arama ve Bulma Find ve FindAll Komutu