Popüler Yayınımıza da Göz Atabilirsiniz

Unity ile SpriteAtlas Kullanımı Sprite Texture Paketleme

 Unity SpriteAtlas kullanarak oyunumuzda boyut azaltma , performans düzenleme gibi işlemleri yapacağız. Her kullandığımız texture için arka planda çizim çağrısı gerçekleştirir. Sayı arttıkça daha yoğun ağır gerçekleşir bu işlem , oyununuzun performansını da azaltır. Fps düşmesine neden olur. SpriteAtlas ile ise toplu textureleri bir texture de toplayarak , çağrı sayısını düşürmüş oluruz. Bu da performansa ciddi katkısı olacaktır.

Ayrıca büyük texturelerinizi SpriteAtlas yardımı ile bir texture de toplamak , apk boyutunuzda kazanç elde etmenizi sağlayacaktır.

Peki SpriteAtlas nasıl kullanılır bundan bahsedelim? 

Project menüsünden Create diyerek bir SpriteAtlas oluşturalım.


Oluşturduğunuz SpriteAtlası seçtiğinizde, Inspector Menüsü üzerinden ayarlamalarını görebiliriz.  Objects For Packing kısmında + ve - tuşları var bu tuşlar yardımı ile paketimize bir texture, sprite veya bir klasör ile toplu ekleyebiliriz.
  

İstediğimiz dosyaları ekledikten sonra , Tight packing seçeneğinizi kapatmanızı öneririm. Aktif olduğu zaman bazen resimler birbirine karışıyor ve oyuna yansıyor bu durum. Max Texture Size değerinizin eğer küçük olursa tüm textureler sığmayabilir bu durumda o texture oyununuzda görünmeyebilir. En yüksek değeri seçebilirsiniz. Otomatik olarak sığacak minumum genişliği uyguluyor. Eğer bu tarz bir sorun görürseniz değerleri sonradan düzeltebilirsiniz. 

En son Pack Preview'e basalım ve işlemin bitmesini bekleyelim. İşlemin sonucu size Inspector'da önizleme kısmında gösterilecektir.
Eğer sonradan bir değişiklik yaparsanız ayarlarda Pack Preview demeniz gerekli yoksa ayar uygulanmaz.

Eğer sprite atlası kaldırmak isterseniz oluşturduğunuz SpriteAtlas nesnesini direkt silebilirsiniz herhangi bir sorun oluşturmayacaktır bu durum oyununuzda.





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

C# örnekleri oyun nasıl yapılır

C# ile List İçinde Değer Arama ve Bulma Find ve FindAll Komutu